2. Pilotlar mekiği, atmosfere girdikten sonra, hava yoğunluğuna ve yüksekliğe göre hız kesme manevraları yaparak yörünge hızları olan saatte 22.000 km'den, çıplak gözle görülür hale geldikleri yükseklikte hızı yaklaşık 2500 km'ye kadar indiriler. Kademeli olarak önce 900 km'ye daha sonra iniş hızları olan 400 km civarına iner ve bir kerede piste teker koyarlar.
O nedenle yakıt problemi veya iniş takımları problemi var, havada beni bekleyen 747'nin üzerine ineyim diye bir durum söz konusu bile değildir. Bu duruma en fantastik hollywood filminde bile rastlayamazsınız.Rastlarsanız o filmin gerisini seyredip boşa vakit harcamayın.
Belki Tarantino düşünmüş olabilir, bilemem.
Kaliforniya'ya inmiş olan bir uzay mekiği, bir sonraki fırlatma için Florida'ya geri nasıl dönüyor? Cevap, taşıma aracıyla. NASA, sırtlarında uzay mekiği taşımak üzere elden geçirilmiş iki adet ticari Boeing 747 uçağı işletiyor. Resmi olarak mekik taşıma uçağı veya MTU olarak adlandırılan bu 747'ler, aslında ticari uçuşlar için üretilmiş, ancak NASA tarafından birkaç payanda, dengeleyiciler ve elektronik izleme tertibatı ile desteklenmiştir. Yaklaşık 70 metrelik uzunluğa sahip olan bu iki uçağın toplam kütlesi neredeyse 150.000 kilograma ulaşmaktadır. Yukarıdaki resimde, uzay mekiği Atlantis, Eylül 1988'de, NASA'nın Florida'da yer alan Kennedy Uzay Merkezi'ne geri götürülürken görülüyor.